Статті

В Європу «в’їхали» на більярдних столах

Образно кажучи, саме так. Саме такий початок має експортна складова компанії «WOODWERK», про яку  ми зараз і розповімо з допомогою її керівника Артура Пономаренка.

      - Свій бізнес починали з виробництва більярдного обладнання. Продукція не меблева в традиційному розумінні, хоча безпосередньо більярдний стіл – виріб, шо в суті своїй мало чим відрізняється від звичайного стола, маючи ті ж ніжки-опори й верх, схожий із стільницею. Воно й не дивно, а й цілком логічно,  що така «майжемеблева» діяльність згодом  трансформувалася у меблеву повною мірою.

        Із більярдним асортиментом ми свого часу й прийшли в Європу. Конкретно в Нідерланди, де знайшовся надійний партнер, з яким і досі працюємо, хоча більярдна тема для компанії вже стала вторинною. Відійшла вона на другий план десь років через десять успішних продажів цієї специфічної продукції, переважно за кордон. Приблизного 2010 року стало очевидним, що ринок більярдного обладнання почав різко скорочуватися, отож ми постали перед необхідністю переорієнтовувати свої виробництво. Ясна річ, найпростішим було перестроїтися на традиційне меблевиробництво.

      Починалися, як, певно, і всі меблярі, досить скромно. Самі придумували дизайн перших меблевих зразків, самі їх конструювали, взявши за основу натуральне дерево. Від більярдного виробництва остаточно не відмовилися при цьому, бо наш давній нідерландський клієнт час від часу нагадував про себе. Разом із роботою над традиційними меблями працювали на замовлення над цікавою моделлю гібридного більярдного столу. То був стіл-трансформер: міг бути більярдним, міг шляхом нескладних маніпуляцій перетворюватися на звичний обідній стіл. Цей виріб і започаткував наш, уже справжній  меблевий експорт. Столовий гібрид виявився вдалою конструкцією з хорошим реалізаційним потенціалом, який повною мірою розкрився років три-чотири тому.

      Тим часом підтягли до хорошого рівня й своє традиційне виробництво, й, уже не будучи новачками в експортних продажах, почали просувати на кордом й інші свої продукти. Знову ж таки, потроху. На ринки в тому ж північноєвропейському напрямку – Бельгія, Данія. «Під прицілом» у нас  Німеччина, Англія.

      - Може, ваша компанія серед тих, які готуються до участі в урядовій торговій місії до Англії?

       - Вдячні Українській асоціації меблевиків, яка збагатила нас контактами з потенційними клієнтами. Брав участь у недавній рівненській підготовчій зустрічі. Результат для нас втішний: візьмемо участь у манчестерській виставці, яка, віримо, дасть компанії допоміжні  можливості для освоєння нових ринків й нарощування її експортного потенціалу. Ми пропонуватимемо виключно меблеву продукцію, в якої й більша додана вартість, й ширші експортні перспективи. Це  - столи, ліжка, тумбочки, комоди, стелажі, вітрини. І суто деревні, й комбіновані з металом.

      - Якими породами масивної деревними переважно послуговуєтеся?  Вивчали, чи вони відповідають уподобанням потенційних європейських клієнтів?

      - Ми працюємо з ясенем і дубом. Ясень значно переважає. Значною мірою тому, що ця порода дешевша, тож для вітчизняного ринку більш прийнятна. При тому, що за фізичними показника ясень мало відрізняється від дуба.  Але якщо наші майбутні зарубіжні партнери віддаватимуть перевагу дубу,  - без проблем! Наше виробництво доволі гнучке – запросто перелаштуємося на дуб. Єдине, треба буде налагодити стабільну закупівлю цього матеріалу.

     - Вам буде достатньо власного дизайнерського потенціалу для «підкорення» нових ринків?

      - Поки його вистачало. До речі, я й сам маю безпосереднє відношення до цієї творчої справи. Втім, розуміємо, що посилання на відомі імена із світу дизайну – тільки плюс для  продукції компанії, тому інколи запрошуємо до співпраці такого відомого українського майстра креативного дизайну, як Павло Вєтров.

      А загалом все ж у питанні дизайну ми воліємо йти власним шляхом, популяризувати своїми меблями власний дизайнерський почерк і навіть стиль. Завдяки цьому ми й вирізняємося з-поміж інших меблярів - зокрема й конкурентів, тим ми, мабуть, і більш цікаві. Я таку стилістику називаю голландським дизайном, наближеним до скандинавського стилю Але той більшою мірою технологічно ускладнений, модерновий із рисами футуристичності. Так званий голландський стиль простіший, орієнтований на масового споживача, «любить» натуральні матеріали, зокрема й присутність металу. Причому доволі брутального, нарочито необробленого. Хтось назвав би це лофтівськими запозиченнями. Я б утримався від цього – лофт сприймаю як інтер’єрний стиль, а не предметний. Відмінність голландського стилю від італійського ще очевидніша: той часто тяжіє до вишуканості, складних форм навіть у модерновій стилістиці, що не притаманно нашим меблям.

      - Традиційний метод пошуку клієнтів, зокрема й зарубіжних, - участь у галузевих виставках. Чи надаєте ви великого значення виставковій діяльності?

        - Компанія «WOODWERK» - регулярний  учасник внутрішніх виставок. Участь у міжнародних виставках не уявлялася нам доцільною: ми ще не така компанія, яка може масштабувати себе із крупними меблевими форумами, навіть за рівнем витрат, яких вимагає участь у зарубіжних виставках. До того ж, бажаний ефект можна отримати в разі регулярної участі в таких виставках. Крім того, ті обсяги меблевого виробництва, на які ми нині спроможні, не дозволяють нам значно нарощувати кількість клієнтів. У міру розвитку компанії розширюватимемо клієнтську базу. Участь у липневій манчестерській виставці буде для нас першим міжнародним виставковим досвідом.

      Нині більш актуальним для компанії є розвиток внутрішнього ритейлу, зокрема й власного. Внутрішній ринок поки що забезпечує нам більшу маржинальність, і, звісно, ми прагнемо цим скористатися. Ясна річ, не забуваючи про перспективність зовнішніх ринків – масштабніших і стабільніших.

МЕБЛЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ, журнал